Pozycjonowanie dla początkujących

Pozycjonowanie dla początkujących

Zamów pozycjonowanie stron www na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.

Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Śródmieście”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców mieszkających na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy model pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon Samsung Galaxy A10 niebieski,
– obuwie puma Turin II białe sklep online,
– golarka Philips S5400 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Dziecka czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]