Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

PBN - ta niezwykła oferta każdego usatysfakcjonuje.

By odbiorca wyszukał twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN i ich atuty oraz mankamenty

PBNy są prywatne, bo są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. PBNy są przeważnie stosowane jako część szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie to spory koszt, a następnie należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich na należytym poziomie.

Jak zastosować PBN? Zalecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie dodane są istotne informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, adres e-mail bądź telefon oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też zakładka w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Kolejny efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami, doradztwem finansowym oraz medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO