Produkcja filmów jako element działań marketingowych

Produkcja filmów jako element działań marketingowych

Słynne przysłowie mówi, że czasem obraz często więcej niż tysiące słów. Znajduje ono potwierdzenie też w reklamie, która od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Na początku były to jedynie fotografie, jednakże wraz z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a później telewizji i internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie spoty stanowią jeden filarów każdej kampanii – zarówno jeśli chodzi o kształtowanie wizerunki marki, promocję nowego produktu czy też akcje społeczne. Tak szerokie wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim za sprawą różnorodności ich odmian, wśród których bez trudu można znaleźć tę, która do planowanej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.

Filmy promocyjne – typy i ich przeznaczenie

Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym rodzajem produkcji filmowych, przydatnym w trakcie promocji firmy. Doskonale kojarzymy je z TV, ale ostatnio równie istotnym kanałem ich dystrybucji stał się również internet – na co dzień napotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, ponadto popularnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w autobusach oraz tramwajach. Należy napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są ważną częścią planu tworzenia pozytywnego wizerunku firmy w oczach przyszłych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko firmy, ale też inne podmioty – m.in. te parające się promowaniem fundacji, miast lub regionów i organizacji pożytku publicznego. To środek nadający się znakomicie do ukazania piękna konkretnego miejsca, postępów wszelakiego rodzaju inwestycji (np. budowy biurowców czy obwodnic) bądź szczegółów działaniach charytatywnych. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące formą podsumowania wielorakich wydarzeń.

Wykonanie filmów eventowych powierz profesjonalnemu studiu

By promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła oczekiwane wyniki, powinny one prezentować sobą wysoką jakość. Zatem produkcję filmów należy zlecić wypróbowanej, kompetentnej firmie. O poziomie usług świadczonych przez konkretne studio niemało powie nam jego portfolio. istotne jest też to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie obligatoryjnych we współczesnych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.